Oricât de bună, organizată și proactivă ar fi compania de contabilitate cu care lucrezi, este foarte importantă și gestionarea documentelor din interior. Astfel, trebuie să știi că e necesară munca în echipă, pentru o situație contabilă corectă și controlată.

Am pregătit pentru tine o listă de verificare, cu care să te ajuți lună de lună, să știi în orice moment dacă ai totul în regulă și la zi. Iată ce trebuie să conțină dosarul tău pentru contabilitate:

1.Facturi de achiziție. În cazul facturilor de achiziții, dacă este cazul și avem facturi pentru clasa Stocuri, trebuie pregătit și NIR-ul (notă de recepție și constatare de diferențe).

2. Facturile de ieșire, adică tot ce ai facturat către clienți.

3. Jurnalul de vânzări

4. Registrul de casă – aici se pregătesc dispozițiile de plată (de la restituiri creditare firmă, plata salariilor lunare, depunere de bani în bancă) și dispozițiile de încasare (pentru creditările de firmă).

La registrul de casă trebuie să ții cont de următoarele:

  • încasările și/sau plățile pe fiecare persoană nu trebuie să depășească 5.000 de lei, excepție cele de tip Cash&Carry pentru care plafonul este de 10.000 lei;
  • sunt interzise plățile fragmentate în numerar către furnizori pentru facturi care depășesc 5.000 de lei. Diferența se plătește prin bancă.
  • Plățile cash către mai multe persoane juridice nu trebuie să depășească plafonul maxim pe zi de 10.000 lei.  Nu poți într-o zi să faci plăți cumulate către persoane juridice mai mari de 10.000 lei, în schimb poți să încasezi oricât, chiar peste 10.000 de lei pe zi, cu condiția să nu fie încasare mai mare de 5.000 de lei/persoană juridică;

5. Extrasele din bancă sau bănci, dacă ai mai multe conturi pe firmă.

6. Statul de salarii, nota contabilă și pontajul, semnate

Totodată, sunt câteva operațiuni care trebuie să devină ritual la fiecare început de lună, ca să poți păstra controlul finanțelor companiei tale. Iată ce să verifici lunar:

  • balanța contabilă
  • statusul facturilor emise și depășite
  • statusul plăților către furnizori
  • fișele de furnizori
  • pregătirea și emiterea facturilor lunare
  • P&L în comparație cu bugetul din anii trecuți
  • taxele la stat